1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
Competenţe specifice | Conţinuturi asociate |
1.1 înţelegerea semnificaţiei generale a unui mesaj oral | - cuvinte-cheie într-un mesaj oral (text monologat, text dialogat); elementele esenţiale ale dialogului (intenţie, parteneri, situaţie de comunicare);mesaj oral; |
1.2 sesizarea modalităţilor de organizare a secvenţelor textuale ale unui mesaj oral | - modalităţi specifice de iniţiere, menţinere şi încheiere a dialogului; *dialog formal şi dialog informal; de menţinere a dialogului; |
1.3 integrarea categoriilor semantice în structuri lexicale proprii | - sensul cuvântului în context; sesizarea relaţiilor de sinonimie, antonimie, omonimie într-o comunicare orală; - împrumuturile; cuvintele polisemantice; polisemia şi omonimia – asemănări şi deosebiri - *unităţi frazeologice |
1.4 sesizarea abaterilor de la normele limbii literare într-un mesaj ascultat | - construcţii pleonastice şi atracţia paronimică; dezacorduri gramaticale; nedublarea complementului direct şi indirect; *nume proprii greşit accentuate; |
1.5 aplicarea principiilor ascultării active în manifestarea unui comportament comunicativ adecvat | - discuţii de confruntare a opiniilor; ascultarea argumentelor/ contraargumentelor* formulate într-o discuţie de partenerii de comunicare. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu